Dotyczy prac projektowych na rzecz adaptacji budynku dla osób potrzebujących wsparcia – koszt to 180 tys. zł

Dotyczy prac projektowych na rzecz adaptacji budynku dla osób potrzebujących wsparcia – koszt to 180 tys. zł

Dwa przedsiębiorstwa wzięły udział w przetargu na wykonanie prac projektowych związanych z modernizacją obiektu przy ulicy Pułaskiego 2. Koszt tych działań, jak szacują urzędnicy, wyniesie 180 tysięcy złotych. Planowana przebudowa ma na celu stworzenie w tym miejscu mieszkań dla osób, które potrzebują pomocy w codziennym życiu.

To jest kolejne podejście do zagospodarowania nieruchomości przy ulicy Pułaskiego 2, która od końca 2021 roku pozostaje nieużytkowana. Kiedyś budynek służył jako siedziba organizacji pomagającej osobom niepełnosprawnym. Mimo dwóch prób sprzedaży przez władze miasta, nie udało się znaleźć nabywcy. W związku z tym podjęto decyzję o adaptacji budynku na potrzeby osób, które muszą radzić sobie z trudnościami codziennego funkcjonowania.

Obecnie władze lokalne są w poszukiwaniu firmy, która przystosuje budynki do stworzenia tam ośmiu mieszkań. Chodzi o pięć mieszkań przeznaczonych do całodobowej opieki nad osobami wymagającymi wsparcia oraz trzy mieszkania dla osób, które nie potrzebują opieki przez całą dobę. Każde z mieszkań powinno mieć co najmniej 25 metrów kwadratowych i składać się z pokoju, aneksu kuchennego, przedpokoju i łazienki.

Dokumentacja projektowa ma zawierać również plany na szatnię dla personelu, pomieszczenia magazynowe, techniczne i gospodarcze. Ponadto, ma być przewidziane wyposażenie poszczególnych pomieszczeń w meble, specjalistyczny sprzęt dla osób o szczególnych potrzebach oraz drobne wyposażenie. Budynek zostanie także wyposażony w system alarmowy. Prace remontowe obejmować będą między innymi wymianę okien i drzwi, naprawę dachu, elewacji i podłóg, usunięcie wilgoci oraz wymianę instalacji elektrycznej.

W przetargu na stworzenie dokumentacji projektowej udział wzięły dwie firmy: elbląska pracownia Renovo z ofertą wynoszącą 177,6 tysiąca złotych oraz warszawska firma Architega, która zaproponowała 265 tysięcy złotych. Limitem finansowym na ten cel jest kwota 180 tysięcy złotych ustalona przez urzędników. Komisja przetargowa ma ogłosić wyniki postępowania w ciągu najbliższych kilku tygodni po dokładnym zbadaniu obu ofert.