Legendarny jacht nadal jest w użytku
Łódź została zbudowana z mahoniowym kadłubem, pokładem z drewna tekowego i jest napędzana silnikiem Volvo Penta. Ma długość 13,99 metra, szerokość 3,60 metra i zanurzenie 2,005 metra. Wyposażony w Jol i żagle o powierzchni 80m2, może pomieścić do 10 członków załogi. W jego czasach nawigacja była uważana za klasyczną, mapy były ubogie, problemy techniczne były powszechne, a zasoby ograniczone. Mimo tych wyzwań była to okazja do doświadczenia potęgi natury, wolności i odrębności Bałtyku. Jednak z powodu coraz większej awaryjności i przecieków wymagał remontu. Na szczęście od usychania i pękania w słońcu uratował go nowy właściciel, który poddał go gruntownemu remontowi. Obecnie pływa pod nową nazwą i zimuje w Jastarni.
Jacht o nazwie „Dar Olsztyna” w swój ostatni rejs wyruszył w październiku 1989 roku, płynąc do Świnoujścia na remont. Pokład tekowy jachtu bardzo przeciekał, co powodowało, że załoga przykrywała koje folią, aby zapobiec kapaniu wody. Skutkowało to wypełnionymi wodą materacami i ciągłym wypompowywaniem wody przez wachtę z powodu krytycznego poziomu wody w zęzy. Mimo tych problemów jacht „Dar Olsztyna” był ukochaną jednostką w olsztyńskim środowisku żeglarskim. Był to piękny mahoniowy jacht z serii „Opal”, zaprojektowany i zbudowany w Stoczni Stogi w Gdańsku przez Conrada i zwodowany w 1974 roku. Wielu żeglarzy z Warmii i Mazur miało okazję przeżywać na tym jachcie morskie przygody.